Thursday, May 19, 2011

kuda PuTeh kaMi saKiT..hukhukhuk



Terasa tidak puas hati kerna berlaku sesuatu yang tidak di duga pada kuda puteh kami ini..
kesian dia..kesian jugak pada Mr Yoo..hukhukhuk ^.^''

*
*


tapi masa kejadian kami tiada di situ..
sebab nye saya berada di dalam rumah..
manakala Mr Yoo pula masih belum pulang dari opis..

dah la saya baru pulang dari kampong ini pula jadi nya..

*
*

patut la seharian saya berada di rumah terasa tidak sedap hati..
terasa macam sesuatu perkara buruk nak jadi..
tapi saya wat2 tak endah je..tak sangka pulak ini yang jadi..
kejadian nya petang semalam jam 6.15pm..
sambil berehat n sedang menonton tv di ruang tamu kedengaran bunyi alarm kereta..
tapi tak pernah terlintas langsung saya bunyi alarm tu dari kereta kami..
bunyi alarm kete kejap je..pehtu bunyi macam orang hon kete..panjang lak tu..
tak kan time petang camni dah ada kete nak blok kete orang..
agak2 laaaa..
tanpa berlengah saya pun bangun melihat keadaan di bawah sebab nya nak nengok ape yang berlaku..
mata saya terus terpandang ke arah kereta kami yang berada di parking..
aikkkk..nape lampu alarm nyala..berbunyi lak tu..pehtu senyap..
sejak guna kete ni tak penah lagi dia buat hal nak bunyi bising sesuka hati..
hati ni makin rasa tak sedap nih..
macam berlaku sesuatu je kat kete tu..
tak kan ada orang nak wat pape kat dia..
memang suspen giler..
terus col Mr Yoo untuk pulang dengan cepat nya..
mana tak nya keadaan kereta kami bergerak sedikit ke depan..
sehingga kan tayar mencium divider parking kat tu..
skirting depan tu tak tau nak cakap laaa..dah naik atas rumput..
saya yang nengok2 dari atas rumah ni hanya memerhatikan saja kot2 la ada pape..
tapi tak de pape pun..
ingat kan memang tak de pape la yang berlaku..
masa Mr Yoo balik tengok tu tak perasan langsung ape yang jadi kat kete tu..
sebab petang tu keadaan hujan renyai2..
malam tu baru perasan sebab nak alihkan kete kami ke parking lain..
peh parking je kat tempat yang ada cahaya lampu..
tengok2 bumper belakang kemek..pehtu terkopak lak..
lampu lak dah pecah sket..bonet pun kemek sket n ada problem bila nak tutup..
memang bikin hati kami panas tul la ngan apa yang jadi..
dah la langgar kete orang pehtu tak nak bertanggungjawab..
saya rasa memang kuat kete tu hemtam belakang kete kami..
mana tak nya sampai bergerak ke depan..
tak tahu macam na keadan nya time..lagi pun kami tak de kat situ kan..

tak sangka lak leh jadi sampai macamni..
nak marah pun tak guna sekarang..
mana leh jumpa orang yang langgar kete kami tu..
bila nak wat repot polis..kena bayar saman rm3oo lak..
alasan nya xcident..masalah nya bukan kami yang wat semua ni berlaku..
haaiiiisssshhh..tension tul..
macam2 la..
kalau ikut kan Mr Yoo ni <kalau dia jumpa kete yang langgar kete kami ni memang nahas la>
tapi tak jumpa pon sampai sekarang..

pape pun hope kami akan selesaikan problem ni dengan secepat nya..
dah la next week nak balik kampung saya..kete lak jadi macam ni..
hukhukhuk..
if tak pun balik kami dengan keadaan kete seperti ini dulu..haha
sori la tak dapat nak upload pic keadaan kuda puteh kami tu..
cian kat dia..

> Mungkin ape yang berlaku ni ada hikmah disebalik nya..smoga kami menerima ujian dari mu dengan redha..


No comments:

Post a Comment

http://annyoo6609.blogspot.com/