Monday, March 28, 2011

ujunG Minggu @ kG


Weekend lepas saya n suami menghabiskan masa kami bersama di kampung @ Raub..
Lama sangat tak balik kampung..
Balik kampung pun dah sabtu petang..
pagi tu suami masih bekerja separuh hari..
Tapi balik umah hampir petang..
penat menunggu sehingga terlelap saya di depan tv..
Lebih n tak kurang la  kami bertolak dalam jam 5.oo pm..
sampai nyer sah2 la dalam kul 7.oo pm..
ambil masa dlm 2jam untuk sampai ke kampung..
seb baik la tak jauh sangat..
lagi pun saya tak berapa nak kesah balik bila pun sebab nye bukan saya yang drive..
sudah tentu la suami saya..
saya hanya duduk diam di sebelah sambil memerhati dia drive kereta..
sangat sweet..
haha..cam2 pun sweet kaa...???
ape ape je la kannn..

*
*

sebelum sampai kampung sempat juga kami singgah pasar malam kat2 ctu untuk membeli makanan..
maklum la terasa lapar..
beli macam2..tapi makan hanya bertiga..
hehehe..

sampai ke kampung sudah maghrib..
bersiap2 mandi n bersolat..
pehtu terus makan..borak2 kosong ngan mak mertua..

*
*

Keesokan hari nya..
suami cakap nak try g tengok orang jual durian..
saya la yang paling xcited nak ekot suami beli durian..
orang kat2 ctu selalu beli durian secara borong..
tapi kami beli boleh kira jerrr...
tak kan nak beli banyak kan..
nak makan sket jer..teringin je lebeh nyer..
terjumpa la durian ni..
Apa brand ntah D24..D18.. Ntah..saya pun tak tahu..
tahu makan jerrr..
seingat saya tahun lepas harga sekilo RM4 hinggit..
sekarang dah naik harga pulak..
RM6 hinggit la pulak..
teringin punyer pasal kena beli jugak..
tengok isi nyer..
nyummyyy..sangat sedap..
slurrrpppp... ^0^;






Tengok...tinggal kulit suda..
makan punya makan tak sedar habis 4 biji suda..
mak makan 3 ulas je..
tapi kami berdua la makan yang len nyer..
selebih nyer tinggal 2 biji..
yang kami bawa balik umah lerr..

lepas tu faham2 jela..

PANASSSSS....!!!!!

sapa suruh makan banyak kan..
ni la hasil nyerrr..
HAHAHAHA...

*
*

petang tu lak kami makan mangga..
mmmmm...sedap nyerr..
asyik makan jer kami ni kan..


dalam kul 1o.oo pm kami bertolak balik dari kampung..
sempat lagi nengok mentor..

*
*

tak sabar nyer nak tunggu hari rabu ni..nak berjalan ke Genting Highland..
Nanti saya cereta yer percutian saya ke sana...

No comments:

Post a Comment

http://annyoo6609.blogspot.com/