Tuesday, March 1, 2011

hoo..hoo..lidayyy... > PerCuTiaN releaSe tensioN - paRT 1


Bunyi macam ape jer.. < Percutian release tension >..
Tension ke saya ni..mungkin kot...
mana tak nyer apply cuti sambung 2 hari lagi untuk bercuti..
hehe..jangan mare erkkk..cuti masih ada untuk saya menghabiskan nyer..
ke mana saya kali ini..????

*
*
*

mengambil kesempatan bercuti untuk pulang ke kampung halaman di Perak..
Sambil 2 ambil peluang pergi ronggeng2 bersama ngan asben saya ke Pulau Pangkor..
Al-maklum la satu jalan ke Kampung..Singgah sebentar bermalam di sana..
Sudah lama tidak bercuti di lautan..hehe..
seingat saya sekitar tahun 2oo4 saya ke sana bersama member studi kat PUO dulu..
kali ni saya pegi bersama suami saya..
buleh kata ber honeymoon laaaa..haha

26hb Februari 2o11
Seawal pagi @ 6.oo am kami memulakan perjalanan ke sana..
plan nak gerak jam 5.oo am..tapi tetidur pulak..ngantoq laaa...
malam 2 kan saya pegi majlis farewell kat shah alam..
bila dah balik rumah nak berkemas kain baju pulak..
pehtu lentok tertidur..hehe..bercereta pulak..

pagi tu kami singgah bersarapan @ kedai mamak ajer.. kat rawang..
perut suda lapo..pekena roti canai n teh tarik..

sepanjang perjalanan kami asyik bersembang jerrr..
mungkin xsabo nak sampai sana kot..
sekitar jam 9.oo am kami tiba di jeti lumut..
cari parking kete..pehtu terus ke jeti amek tiket feri..
RM1O pergi/balik..ok laaa harga nyerrr..

Mari bercerita dengan gambar2 ini ajer yerrr...
bermula di jeti lumut n di atas feri n jeti pangkor..












sampai je jeti pangkor..terasa lapo pulak..
terus ke kedai makan..
pehtu cari teksi untuk ke tempat penginapan di Teluk Nipah, Pulau Pangkor..
dalam 10km sampai la kami di sana..
di sini la tempat untuk kami bermalam..



check in je bilik terus rehat..
pehtu terus keluar untuk wat aktiviti yang sepatutnye di sana..

kami sempat pegi ke 1 pulau untuk ber snokling..













selepas penat ber snokling..kami berehat2 dahulu..
sambil tu sempat meng order beger untuk dimakan
lapoooo..
kat pulau pun ade gerai beger..haha




penat pun suda..kenyang pun suda..
dah sampai masa balik ke pantai untuk bersantai..










 

yang ni pulak time matahari terbenam..
sempat jugak snap gambar ni..
indah nyer alam ciptaan Mu Ya Allah..





banyak nye gambar..yang ni pun xcukup..hehe..


27hb Februari 2o11
Keesokan hari nyer...sempat lagi kami bermandi manda di laut..
menghabiskan masa sebelum balik..
bermain dengan air..









12.oo pm
sampai masa untuk check out..selamat tinggal..
bergambar kenangan di lobi resort..



sampai d sini dulu yerrr...
nanti saya continue part 2 ekk..

 

No comments:

Post a Comment

http://annyoo6609.blogspot.com/