Tuesday, May 3, 2011

cuTi ujunG Minggu..kaMi ke Fraser'S HiLL


cuti baru2 ni saya n suami pulang ke kampong @ Raub..
menghabiskan cuti selama 4 hari di sana..
mengambil kesempatan pada o1.o5.2o11 kami ke Fraser Hill..
plan nak ke sana hari sabtu..
tapi disebabkan takut jalan masih jem oleh kenderaan yang hendak pulang ke kelantan..
n kami tak nak kami mengambil risiko..
so, pegi la kami keesokan hari nyer..
keadaan cuaca yang agak selesa tapi tak de la panas sangat..
pada hari itu juga lektrik di rumah tak de..
dah la baju belum digosok lagi..macam ne nak kuar ni..
malas nak pikir2 pakai je la T-Shirt..
nampak sedikit kekedutan nye..
apa haku kesah..hahaha ^.^''

*
*

jom saya bawak anda jalan2 yer..
kite ke Fraser Hill..
saya ni kalau tak pernah pegi ke tempat2 camni memang la tersangat xcited nyer..
mengambil masa lebeh kurang 1 jam untuk sampai ke puncak..
keadaan jalan yang bengkang bengkok membuatkan kepala saya tersangat la penin..
seperti mahu mengeluarkan sesuatu dari mulut..
nak muntahhhhh...wuuuueeekkkk...!!!
tapi tidak la saya buat begitu..
tengok ini jalan kona sana kona sini..



masa melalui jalan tu ade pulak sebijik lori ni lalu kat situ skali..
membuatkan kenderaan kami tersangat la slow..
hampeh tul la lori ni..dah la jalan bengkang bengkok..naik bukuit la tu..
leh lak dia nak lalu skali..
ngekot la kami kat belakang bontot nyer..
nak memotong jalan sempit..
tapi takde ngekot sampai ke atas..separuh jalan jer..
bikin panas ajer lori nih..


kami sampai kat atas tu dalam jam 1.3opm..
tengok jam kat bawah ni..

*
*



sampai je terasa kelaparan pulak..
kami singgah untuk makan dahulu..pehtu baru jenjalan..

*
*

selesai jer makan time kami pun jalan2 sana jalan2 sini..
tak terlepas dari snap gambar sendiri yer..
terasa malas nak menaip pape la..
sowi yer..saya bubuh pic2 kenangan kat sana je yer..

*
*


I like this pic...










selesai berposing kat situ kami jenjalan tempat len pulak..
kat cini saya tak gi pun..mrYoo ni je yang turun..
keadaan jalan yang agak curam..lagi pun baru lepas hujan kan..licin lak tu..



pastu ke sini pulak..
posing2 je yerrr...




















Akhir sekali kami ke kedai cenderamata..
nak tengok ape yang bes..
tapi xde pape pun yang menarik..so kuar balik..hehe..

 





setelah penat berjalan2..terpaku seketika saya..
sampai di sini dulu yer..

*
*

lepas ni sah2 saya tak kan ke Fraser'S Hill lagi..
mana tak nyer keadaan jalan sebegitu..
tempat nyer menarik tapi jalan nak ke sana jela membuat kan saya hampir mau muntah..


No comments:

Post a Comment

http://annyoo6609.blogspot.com/