Thursday, March 31, 2011

kaMi ke GentinG highLand


Semalam punyer cereta..
saya amek cuti 1 hari jer..
plan nak jenjalan bersama suami tercinta..
nak tahu kami ke mana..???

kami ke Genting Highland..

plan nak gerak dari umah jam 9.oo am..
tapi bangun pun lewat..ahaaakkkss
so bergerak la kami jam 1o.oo am..
bersiap2 n terus ke sana..
tiket sudah dibeli..juz g amek jerrr..
sampai je sana terus ke stesen cable car..
bukan nye ape sebelum ni selalu g ngan kereta jer..
kali ni try lak g ngan cable car..
dah la saya ni seorang yang sedikit gayat..

beli je tiket RM1o/person (pergi /balik)..
seb baik xramai orang sangat..
sebab 2 plan g sana hari bekerja..
kalau kena hari cuti beratur panjang la nak nek cable car ni..
time naik 2 rasa ok jerr..
tapi bila dah bergerak hanya Tuhan yang tahu ape yang saya rasa..
Gayat siut..jantung ni macam nak luruh je time bergerak..
al-maklum orang tak pernah naik cable car kan..
suda pasti nya sedikit takut..







bila hampir sampai di puncak Genting..
kelihatan kabus yang sangat tebal..
keadaan yang sejuk macam berada di oversea ajerr.
padahal dok kat malaysia jer.





sampai jer terus masuk untuk mengambil tiket dari seseorang..
haaaaa...nak tahu tak...
tiket kami ni ditanggung separuh oleh seseorang..
sape yerr...
tak perlu tahu la kan..
Jom saya bawak anda berjalan2 ke kawasan yang lebih menarik..
dah dapat tiket ni kena main puas2 kan..
indoor n outdoor leh main..
sangat bes..
bermula di sini..





kami jenjalan outdoor dulu..
sangat bes di sini..seperti berada di London pulak..
heeeee...^.^









pehtu jalan lagi..
n tempat pertama yang kami masuk adalah ini..
Pirate's Train..
masa nak masuk 2 rasa cam masuk umah hantu je..
gerunnnn....


pehtu ke sini pulak..







anda pergi main benda ni tak..???
saya tengok orang len main pun dah rasa semacam..
camne nak main..tak de laaaa...
terjerit sana terjerit sini..
tak sangguppppp...
tapi suami saya ni nak sangat main benda ni..
nak tak nak kena teman dia kan..
tapi teman tengok jela..
mencabar sangat..
hahahaha...











sepelas tu kami naik benda ni..ape ntah nak panggil..






abih je yang tu yang pulak..
tapi kali ni saya tak naik pun benda ni..
takut jugak..semua nye takut..
rugi tul bayar mahal2..
tapi tak main semua..
suami saya je main..saya tukang amek gambar jerr..





lihat ni..saya sedang memandu kereta antik..
pandu sendiri tau..
tapi atas link die laaa..
eksen jerrr lebeh...





pehtu kami naik boat sendiri kayuh...
hahahaha..
bukan saya yang kayuh..
sudah semesti nye suami saya..
<padahal kaki pendek tak sampai nak kayuh>
cuaca kat sana nampak je cam panas tapi terasa kesejukan nyerr..


ni pulak Dinosour Park..




Sempat jugak saya menghabiskan sedikit duet main game ni..
tapi hape pun tak dapat..

yang ni pulak..
saya sedang mengukur ketinggian yang bape nak tinggi ni..





setelah penat berjalan..

sekian suda percutian kami di sini..
kami pulang dalam jam 5.3o pm..
terus ke stesen cable car untuk pulang..
penat suda..
belum sampai umah je lagi suami bertanya..
"selepas ini nak ke mana pulak"

nantikan....

terima kasih buat suami ku kerana menanggung segala perbelanjaan percutian ini..
sangat bes selalu macam ni..

No comments:

Post a Comment

http://annyoo6609.blogspot.com/