Tuesday, November 30, 2010

dEMi kEbAIkan



ape yg aku tulis ni keluar dr lubuk hati aku sendiri...
bkn kepura2an semata2...
terpulang la dr pandangan mata org utk menilai aku seperti mana...
aku x pernah diminta utk menjadi aku sekarang ini...
hanya Dia yg thu ape yg berlaku...
aku hya merancang tapi Dia (Allah) yg menentukan buruk baik nye aku...
nk kata pasrah dgn kehidupan ni pun ade...
nape tidak boleh menerima kebaikan yg aku buat selama ini..
nape menghukum aku sebegini rupa...
ape slh aku pd manusia di sekeliling...
seolah2 aku tidak boleh lagi diterima utk melakukan kebaikan...
tiada ruang ke pd aku utk sume ini...
aku tahu aku tidak seperti wanita solehah yg dipikirkan org sekeliling...
aku ingin menjadi aku sendiri...
tapi dipersalahkan oleh org...
idup aku sekarang bkn kepura2an...
x sume manusia di muka bumi ini sempurna...
dlm kebaikan ttp ade keburukan...
betul la org kata hidup ni seperti roda...
berputar...


*
*
*
seolah2 aku "TAK LAYAK" utk berkata2 @ meluahkan ape yg aku rasa...



terpulang la pd yg menilai aku di mata sendiri...
aku masih memperbaiki diri aku sbb aku tahu aku bukan lah yg terbaik pd pandangan org...


Saturday, November 27, 2010

MeNu LuncH 2daY




Bile tiba hari cuti...
seperti biasa aku mesti melakukan tugas2 yg sepatut nya...

*
*
*

abih jer kerja2 tu sume...
perlu juga aku memikirkan ape yg hendak dimasak utk suami ku tengahari ni...



jawapan yg tepat...kne la tya tuan punye diri mau mkn ape...
bile di tya die nk mkn gulai kari kepala ikan (kepala ikan merah jerr)...

*
*
*

so, tugas aku memasak laaaaa...
sediakan bhn2 yg sepatutnya...

*
*

1st > tumis bawang + daun kari + rempah ratus (biji2an)


*
*
2nd > masukkan rempah kari n tggu sehingga pecah minyak...


*
*
3rd > pas2 bru la leh masukkan santan...(seperti dlm pic kt atas 2)...
mendidih je masukkan kacang bendi n letakkan garam secukup rasa...

*
*
Lastly >  masukkan kepala ikan n tggu sehingga masak...

*
*
ini lah hasil nyerrrr...




p/s > ptg ni nk kuar g shopping brg2 umah pulak...sambil 2 nk mencari hadiah kawen buat member asben sok..


Wednesday, November 24, 2010

suSpeN jErrrrr


patut kah aku bersungut...
patut kah aku berkata "TIDAK"...
selama ni pun aku senyap jerr...
bile disuruh ikut jerr...
tanpa berkata apa2...



ohhh noooo.....


mmg nasib aku ni jdik mangsa keadaan kot...
tapiiiii.... aku still ade rsa hormat...
jgn kerana sekali aku disuruh...
berkali2 aku kne lagi...

sesuatu yg tiada kaitan dgn aku...
tapi aku jgk kena lakukan...
patut kah... (^_^)
pernah kah org lain melakukan ape yg pernah aku lakukan...
........?????

ape uolz rsa if uolz disuruh utk melakukan sesuatu yg tiada kaitan dgn diri uolz...
ade rsa tidak puas hati....(^.^...???)
klu xrsa pape 2, mmg uolz yg terbaik lerrrr....

*
*
*

ape yg aku tuliskan ni hanya sekadar luahan hati...
tidak ade kne mengena ngn hati org lain...
sbb hati aku yg rsa sume ni...






IKHLASLAH...!!!
menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan & keamanan...




Tuesday, November 23, 2010

maKan LaGi


tadi punyer cerita ~~~~
*
*
*
orderrrr jekkkkk...
*
*

abg > ayg nk mkn pe ptg ni...
aku > pape pun bulehhh...tp rsa cm nk mkn laksa jer...bli laksa utara tau...
abg > ok...nnt abg blikan...

*
*
*

ting ~~~ tong ~~~ ting ~~~ tong ~~~

sampai jer umah leh plak die bwk blik ikan patin...
kate nyer bli kt pasar mlm...
aduhhhhh.....igtkan dpt mkn terus....
tapiiiiii.....kne msk pulak....
mkn nasi la aku mlm ni...mmmmm

abg > leh wat msk tempoyak x....lama dah xmkn...hihihi
aku > yeeeeeee....(^_^)

x kisah la msk pun msk laaaaa...
sekjp je nk msk pun...
sambil mata tgk tv tgn ni asyik menumbuk cili...
letak tempoyak sket... (tempoyak import dr kg)

siap suda....

*
*
*
ini la hasil nyerrrr...


ps solat maghrib k'org pun memulakan aktiviti makan...
makannnnnnn.....nyum...nyum...nyum...



peace.....



mY heArt



sumething yang membuatkan hati aku berkata-kata

*
*
*
kelmarin memberikan pengalaman dalam setiap inci & langkah aku...semalam adalah teladan serta pengajarannya...dan untuk menghadapi hari esok, aku perlu jadikan kelmarin & semalam itu sebagai pedoman dalam menerokai sebuah penghidupan baru...


thank's buat seorang insan yg telah mengubah kehidupan aku hingga kini aku still bersama mu...n kamu jua yang sering bersama aku setiap suka duka aku...

*
*
*


When I saw You...
I was scared to talk to You...
When I first talked to You...
I was scared to kiss You...
When I first kissed You...
I was scared to love You...
Now that I love You...
I'm scared to Love You...


Monday, November 22, 2010

benGangggggggg nYerrrrr



tetiba jer wat entry bengang hari ni...

*
*
*
baru nk cri mood pagi2 isnin ni kt opis...
die wat hal lg...igt kt umah jerrrr...budussss laaaa...
dah la 2 hari cuti sabtu n ahad die wat hal...
kt opis pun wat hal lg...
tension laaaa...
masa promote dlu bkn men lg...
ble dah wat payment penuh....
mcm2 jdik pulak....
aku bayar laaaaaa monthly...bkn x bayar....
eeeiiiiii....geram nyerrrrr.
klu leh baling2 n elok blik ok gak...
tapiiiii..... hapa pun tarakkkkk...

*
*
*


kalau mcmni la keadaan nyerrrr...
tggu la aku menamatkan riwayat engkau nnt...
hahahaha...

dah la online blog ni gne T___T...
nk wat cmne ini jer yg leh aku gne...
nk gne khidmat len xleh plak...

huahahahaha....padan muka aku...
klu kne pape psni sendiri tanggung lerrr....

p/s ===> sudah...sudah...wat kje...jgn dok layan intenet jerrr...kui3


Friday, November 19, 2010

keRja suDa daTanG


1 ari jer lg...sok cuti balik...sayang annual leave punyer psl kne dtg kje...
aduhhhh...cm mls jerrrr...tp nk wat cmne kan..
kje tetap kje...kje utk idup...hehehe...


kerja...kerja...kerja...

mari kita bekerja....


Tuesday, November 16, 2010

saLaM aidiLaDha


sedar x sedar dah tiba hari raya haji...
Raya kali ni aku x balik perak but balik kampung mertua ku...
@ raub, Pahang...
aku x amek cuti pjg pun...juz berhari raya di sana jerrrr...
jum't dah masuk kjer...

ptg ni bru nk bertolak blik...
x thu la keadaan kt hiway cmne otw blik nant...
hope xde la jem sgt...
pape pon hope kiteorg selamat sampai @ kampung...

cian mak wat kan persiapan raya sorg2...
xde sape yg balik pon kecuali anak bongsu n wife nyerrr ni...
tggu kepulangan menantu mu yerrrr....

*
*

di sini sya sekeluarga ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan
"Selamat Menyambut Aidiladha"
kepada semua muslimin dan muslimat...serta mendoakan agar kaum keluarga yang sedang menunaikan ibadat Haji di Tanah Suci Mekah akan dapat melakukan ibadat yang mabrur...Insyaallah...

*
*


*
*

Akhir kata, selamat bercuti n berhati2 ketika memandu bagi yang pulang ke kampung halaman....

p/s ==> to mak ayah...sori yer coz ann xdpt nk blik beraya ngn mak ayah kt kg kali ni...insyaallah...if ade kelapangan nt ann balik kampung yerrr mak ayah... 4 adik2 yg beraya kt sna jgn lupe tlg mak wat persiapan rya yerr...sayang korang sume...muaaahhhhhhh


Monday, November 15, 2010

Fuhhhhhhhh ~~~~

masih berfikir....berfikir....& berfikir....
apakah keputusan yg perlu aku buat skrg ni...
dulu...aku yg mencari...
kini telah termakbul...
aku pula yg confius...

terima @ tidak




sbnrnyerr aku hanya sekadar suka2...
tp telah menjadi kenyataan pulak...
patut kah aku berkata "Tidak"
mesti kah aku berkata "Ya"

aduhhhhhh.....
ape yg patut aku katakan...

adakah ini peluang untuk aku menuju ke puncak yang lebih tinggi...????

*
*

b4 nk check pg td bkn main perasaan ni...
mcm nk amek result exam jerrrr...
takutttt...
tp bila dah tgk...
fuhhhhhh....hepi pun ade...

tapi.....

aku belum membuat keputusan utk terima @ menolak...

insyallah mlm ni aku cuba untuk membuat solat istiqarah...
semua ni akan diputuskan...


Saturday, November 13, 2010

sANtai2 @ hoMe


today is cuti day utk aku....dduk umah sorg2 pg ni...
en suami kne kje 1/2 day...
so...ape yg patut aku buat yerrr...
*
*
aku mulakan tugas yg patut aku lakukan apabila tiba hari2 cmni...
*
*
kemas umah
*
sapu lantai
*
mop lantai
*
lipat baju
*

huhhhhh.....
penat jgk buat kj sorg2 nih....tanpa bantuan en suami...
apakan daya mmg tanggungjawab seorg isteri kan...
hohohohoho...

selesai jer sume tugas2 tu aku dok lepak tgk tv...
layan "Reunion AF8"

sambil2 layan tv aku ke dapur tgk ape yg patut aku masak lunch ni...
smlm ade beli lauk kt psr mlm....
so sng la sket nk msk...xyah kuar g pasar lg pg ni...

*
*
nk msk ni xde la lama sgt...sambil2 tgk tv pun leh buat sume 2...
sementara menunggu en suami ku balik...
aku perlu abiskan sume masakan ni....

hhhhmmmmm....
nyum....nyum....nyum....
*
*
siap sudah
*
*
mari tgk ape yg aku masak utk suami ku yg tersayang....

*
*


ketam masak lemak cili api ni utk aku sbrnyerrr...
sbb suami aku xmkn ketam...

*
*


tapi xpe...walaupun die xmakan ketam...aku wat utk die ikan bawal masak merah...yang ni mmg die suke...

*
*


lastly....sayur mesti ade utk lunch ni..
sayur kailan ikan masin... masak simple jerrrr...

*
*
cuti2 cmni la leh mkn mcm2 kan...msk sendiri lak 2...
aku suke...aku suke....
sbb sume ni aku wat sendiri...
psni if ade masakan len leh kite share kan...

Friday, November 12, 2010

Dulu vs Kini

Ape beza nya

*
*
"dulu vs kini" 

*
*

nk kate ade beza mcm sama jerrrr...
cume perbezaan nyer masa nyerrrr....

*
*

sebenar nyer nk imbas kembali kenangan di antara yg dulu ngn yg sekarang....

Wedding Pic my parents & me...

*
*


vs



tengok yang ni pulak...
mcm sama jerrrr.....

*
*


vs




*
*


vs


sekali pandang mcm sama jerrrr...
tapi x serupa...

ape yang penting kenangan abadi selamanya >

Thursday, November 11, 2010

Macam2 daaaaa > Part 2

kite continue entry part 1 yerrrr...
last week sye balik ke kampung halaman...
kebetulan cuti hari sabtu 2 ade jemputan kenduri kawen sedara ayah kt kampung...
so, kiteorg pun join skali pegi kenduri 2...
makan punyer psl...mesti kne pegi...
b4 nk kuar g sna sempat lgik kiteorg berposing kt dpn umah...
mmg pantang nmpak camera kan...
bkn nyer ape sume pic ni pun utk kenangan jgk...
ni hanya segelintir adik beradik sye jerrr...
*
*









kalau perasan, dlm pic kt atas ni xde pic suami sye pun...hahaha..
sbb die jdik tukang snap gmbar2 ni...
sori yerrr bucukkkk...

pas abih berposing...bru la kiteorg gerak kan tayar kereta...hihihi...
sampai jer cni snap pic bunting kawen ni...
sedara ayah ni pengantin pompuan...
*
*


sori la xsnap pic pengantin pun...coz time ni pengantin laki lum smpai lgikk..
tp pengantin pompuan lak dlm blik still ber make up...
mls la nk kacau..
pas2 kiteorg pun mengisi perut yg lapar ni...
nyum..nyum..
eggggrrrrrkkkk.....
kenyang suda...
*
*
abih je mkn sempat plak berposing kt depan khemah ni...
ni mak, ayah adik & tok sye...
*
*


asyik muka diorg je dlm pic ni...sye pun nk jgk..peaceeee... 


jdi la berposing kt tepi jln ni...hihihi...


selesai suda....
mmg macam2 daaaaaaa sye ni...pic2 ni pun nk upload kt blog..
nk wat cmne...blog ni sye yg punyerrr..so sye punyerrr suke lerrrr..


siMple diNNer


cerita kali ni yang mlm td punyer hal....
*
*
Ape yerrrr
*
*
kisah makan2 aku ngn suami ku mlm td...
terasa lapar...kiteorg bersiap2 n terus ke kedai utk makan laaaa....
selalu gak kiteorg mkn kt kedai ni...
makanan kt cni pun ok jgk...

*
*
ni restoran nyerrrr...at bangi...


ni pulak menu yang kiteorg order...
western food jerrrr...

*
*


*
*


*
*


air lupe nk take pic...ape lagiiiii...makan daaaa...


hahaha...
tengok cm ramai jer yg nk mkn..tp mkn berdua jerrr....
mmg slalu mcmni....coz 2 kiteorg makin sihat....hihihi...

*
*
makan punyer makan...
akhir nyerrrrr...
abiiiisssshhhh

*
*


 
selesai suda....
tengok > licin coz en suami ku mengabiskan makanan2 tersebut...
satey jerr yg xleh nk mkn dah...kenyang sgt...
minx dibungkuskan n di bawa pulang...




kalau cmni la tiap2 hari x ke gemuk nyerrrr aku....
sekali sekala leh la layan menu cmni... 



chauuuu ~~~ chiiiiiii ~~~ chauuuuu ~~~~ 

Wednesday, November 10, 2010

macam2 daaaaa > part 1

ni adik sye...yg paling bongsu....nama nyer umi...nk promote la pulak....hihihi...die ni mmg suke bergambar...
pantang nmpak camera, mesti klik...klik...klik...
mmmm..bergambar laaaaa....
ape lagikkkk...

...
..
.

..
..


tengokkkk....kt kebun sayur pun jdik bergambar...mcm2 daaaa die ni...
tgok lg yerrr...



ni pulak amek dr atas....mula2 buat aku berpikir...mcmne la die leh amek gambar cmni...tgn dua2 kt die...rupe2 nyer sangkut hpon kt atas pokok....

..
..

..
..

kalau perasan pic2 kat atas 2 sume nyer nmpak daun kan...
mmg laaaa...sume port bergambar kt kebun sayur....
kantoi laaaa...kt kebun pun leh berposing...

sebenar nyerr nk post pic kebun mak...
tengok ni....hasil berkebun oleh mak n ayah...

..
..


pintu gerbang nk masuk ke kebun...


..
..

..
..





..
..
ni pulak ayam2 peliharaan ayah....xbape nampak coz posing dr luar...



kalau diikutkan byk lg gambar2 sayur yg mak tanam..kolam ikan ayah wat pun ade...tp lupe nk amek pic...tp ni jer yg sempat sye amek...
pic2 kt atas ni sume nyer berada di sekeliling umah mak n ayah sye...
if balik kg jer xyah beli sayur...g petik kat luar jerrr... sape2 yg nk mkn sayur mai la umah yerrr....

tujuan mak wat tanaman cmni coz mak ade masuk pertandingan "Bumi Hijau" peringkat negeri Perak

nak dijadikan cerita mak menang tempat ketiga...tahniah mak n ayah coz dapat habuan dari melakukan kerja2 yg berfaedah ni...

..
..

>>>> jumpe entry part 2 nnt yerrrr.....